Skaitmeninės gerovės link: kaip ugdyti atsakingą požiūrį į technologijas
Marijampolės PRC Gimnazijos skyriaus mokytojai startavo tarptautiniame ,,Erasmus+“ programos projekte ,,UNPLUGGING FOR A BRIGHTER FUTURE: INTERNET AND SOCIAL MEDIA ADDICTION“. Projekto tikslas – tobulinti jaunimo, mokytojų ir švietimo specialistų skaitmenines ugdymo kompetencijas, kurios padėtų įveikti iššūkius, kilusius dėl internetinės ir socialinės žiniasklaidos priklausomybės, kibernetinių priekabiavimų, skaitmeninės diskriminacijos ir socialinės atskirties. Projekto dalyviai ieško galimybių atpažinti priklausomybes ir ugdyti jaunimo sąmoningą vartojimą bei atsparumą skaitmeninių technologijų bei socialinių tinklų priklausomybei.
2024m. spalio 15-17 dienomis Marijampolės PRC įvyko projekto partnerių iš Graikijos, Ispanijos ir Slovakijos susitikimas, kurio metu buvo organizuotos įvairios veiklos. Svečiai susipažino ne tik su modernia mokymo įstaigos baze, aplinka, draugiška bendruomene, bet ir dalyvavo turiningoje kultūrinėje programoje Kaune. Gimnazijos skyriaus mokytojų komanda pristatė atliktą tyrimą apie mokinių priklausomybę nuo interneto ir socialinių tinklų. Tyrime dalyvavo 135 respondentai, atsakę į klausimus apie skaitmeninę priklausomybę. Rezultatai atskleidė, kad dauguma jaunuolių negeba atpažinti grėsmių socialinėje erdvėje ir teigia, jog yra nepriklausomi nuo skaitmeninių technologijų. Tačiau atsakymai apie praleistą laiką prie ekranų patvirtina, jog problema egzistuoja. Ispanijos mokytojų pristatyti tyrimo rezultatai patvirtina dominuojančias tendencijas visoje Europoje – skaitmeninės technologijos virsta priklausomybės problema, kurią privalu spręsti. Taip pat šie tyrimai mokyklose atskleidė kitas svarbias aktualijas – kibernetinį priekabiavimą, skaitmeninės diskriminaciją bei socialinę mokinių atskirtį.
Mokymų metu dalyviai diskutavo apie aktualias problemas, aktyviai dirbo grupėse, konstruodami rekomendacijas, išbandydami įvairius neformalaus ugdymo metodus. Vienas iš jų teatro metodas, modeliavo realios patirties situacijas. Taip pat buvo demonstruojami inovatyvūs būdai, kurie padėtų mokytojams pradėti diskusijas su jaunimu apie skaitmeninių technologijų priklausomybės problemas, atsakingą elgesį internete ir skaitmeninę gerovę. Kitame susitikime suplanuota, kad mokytojai parengs ir pristatys išbandytus metodus su mokiniais bei pasidalins įgyta patirtimi. Visi projekto partneriai sutaria, kad būtina skatinti jaunimo skaitmeninį pilietiškumą bei ugdyti kritinį mąstymą ir atsakomybę.
Daugiau apie projektą galite skaityti: unpluginternet.grwebsite.eu
Jurgita Schroeder lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, projekto dalyvė
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga.