Dirbtinis intelektas – pagalbininkas mokytojui, o ne grėsmė


2025 m. vasario 10–14 dienomis Marijampolės profesinio rengimo centro darbuotojos Aušra Krupavičienė, Giedrė Jasevičiūtė ir Vaida Rudalevičienė dalyvavo tarptautiniuose kursuose „ChatGPT and Artificial Intelligence Applied to Teaching and Content“ Kordobos mieste, Ispanijoje. Mokymų metu gilinomės į dirbtinio intelekto (DI) taikymo galimybes mokymo procese, siekiant įgyti žinių ir sukurti efektyvesnį mokymo procesą.
Šiuolaikinis mokymas neatsiejamas nuo skaitmeninių technologijų, todėl analizavome, kaip Chat GPT gali prisidėti prie pamokų planavimo, individualizuotos mokymo medžiagos kūrimo ir mokinių vertinimo procesų automatizavimo.
Dirbtinis intelektas – ne ateitis, o dabartis. Mokymų metu lektorė pristatė, kaip dirbtinio intelekto įrankiai jau dabar keičia švietimą Ispanijoje. Taip pat buvo diskutuota su kolegomis iš Turkijos, kurie dalinosi patirtimi apie DI naudojimą savo švietimo įstaigose.
Praktiškai išbandėme įrankius, kurie leidžia:
- generuoti užduotis ir testus pagal mokinių lygį;
- greitai ir tiksliai paruošti mokomąją medžiagą įvairiems dalykams;
- naudoti DI kuriant interaktyvias pamokas, pritaikytas skirtingiems mokymosi stiliams;
- automatizuoti mokinių vertinimą, siekiant skirti daugiau dėmesio individualiam mokymui.
Visi vieningai sutarėme – DI nėra grėsmė mokytojui, bet vertingas įrankis, kuris padeda sutaupyti laiko ir kurti įtraukesnes pamokas. Po šios patirties ketiname aktyviau taikyti DI įrankius kasdieniame darbe. Planuojame:
- kurti interaktyvius užduočių rinkinius;
- naudoti DI pagalbą pamokų planavimui, siekiant sutaupyti laiko;
- dalintis patirtimi su kolegomis, kad daugiau mokytojų galėtų išnaudoti technologijų galimybes.
Ispanijoje įgyta patirtis ne tik praplėtė mūsų žinias apie šios šalies kultūrą ir istoriją, bet ir padėjo atrasti naujus mokymo metodus, kuriuos galėsime pritaikyti savo darbe.
Dalyvės Giedrė, Aušra ir Vaida
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga.