„Meilės termometras“
Socialinės pedagogės Jolita Petruškevičienė ir Edita Rakauskienė Marijampolės PRC mokiniams šiandien surengė kultūros paso paslaugos edukacijos renginį lytiškumo ugdymo tema „Meilės termometras“. Jį vesti atvyko lektorius ir lytiskumougdymas.lt veiklos koordinatorius Martynas Asakevičius. Lektorius teigia: „Kiekvieną kartą nekantriai laukiu galimybės susitikti su paaugliais. Kiekvienas susitikimas, tai unikalus nuotykis. Nuostabu pažinti, išgirsti, pajausti kiekvieną edukacijos dalyvį, jo patirtis, mintis, nuotaikas. Dažnai mokiniuose atpažįstu save, juk kiekvienas tame ypatingame paauglystės laikotarpyje buvom. Nuoširdžiai stengiuosi jiems perteikti turimas žinias ir patirtis, kurios be galo svarbios siekiant geriau suprasti save ir kitą, išvengti sudėtingų gyvenimo situacijų. Susitikime paaugliams gali tekti išgyventi daug emocijų: juoko, ašarų, susirūpinimo ir kita. Mūsų paskaitų metu ištinka gyvenimas, o juk gyvenime būna visko. Mano didžiausias noras, kad kiekvienas asmuo po susitikimo jaustųsi tvirčiau, labiau gerbtų ir mylėtų save, gyvenimą ir aplinką“.
Dažnai atrodo, kad priešingos lytys yra iš skirtingų planetų. Visi mes esame lytiški. Savaip matome, jaučiame ir suvokiame pasaulį. Skiriamės kūnu, emocijomis, mąstymu ir socialiniais gebėjimais, tačiau visi trokštame tų pačių dalykų: būti mylimi, suprasti ir gerbiami. Kokios fizinės, emocinės, protinės ir socialinės savybės būdingos daugumai vyrų ir moterų? Kuo priešingos lytys skiriasi ir kuo yra panašios? Kokia yra aplinkos įtaka moteriškumui ir vyriškumui? Kas yra meilė ir kuo ji skiriasi nuo susižavėjimo ar įsimylėjimo? Kokios yra meilės kalbos ir ko reikia tvirtai draugystei? Visa tai, ir dar daugiau, paaugliai sužinojo edukacijos metu.
Edukacijos nauda mokiniams:
· Žmogaus vertės suvokimas;
· Patyčių prevencija;
· Savęs ir priešingos lyties pažinimas;
· Lytinio potraukio ir lytinės tapatybės formavimosi supratimas;
· Atsparumas neigiamai aplinkos įtakai;
· Sugebėjimas skirti susižavėjimą, įsimylėjimą ir meilę;
· Meilės išraiškų atpažinimas.
Socialinės pedagogės
Jolita Petruškevičienė ir Edita Rakauskienė
Ar gali kirpėjų specialybės pamoką vesti istorijos mokytoja? Žinoma, jei tai integruotas istorijos ir kirpėjo specialybės mokinių užsiėmimas
Būtent tokia pamoka vyko MPRC mokomojoje kirpykloje lapkričio 17 d. „Šukuosenos istorija“ – tokia pamoka, kurioje mokinės prisiminė įvairių istorinių epochų žmonių išvaizdą, aprangą, aksesuarus. Demonstruojant skaidres ir aptariant skirtingus įvaizdžius, parengtoje konspektų medžiagoje mokinės galėjo žymėtis pastabas, įdomesnes įžvalgas. Šukuosena atskleidžia ne tik laikmečio grožio standartus, estetikos pojūtį, bet gali papasakoti ir apie ekonominę žmonių padėtį, emancipaciją, technikos pažangą, lygias galimybes bei daugybę kitų žmogaus gyvenimo aspektų. Žvelgiant iš profesinės pusės, kirpėjo specialybės mokinėms svarbu susivokti istorinio laiko tėkmėje derinant įvairius šukuosenų stilius, modernizuojant ir interpretuojant tam tikro laikmečio įvaizdį. Peržvelgę teorinę medžiagą, individualiose užduotyse mokinės turėjo atpažinti tam tikro laikotarpio šukuosenos bruožus, susieti laikmetį bei išvaizdos ypatybes. Kitos užduoties metu mokinės stengėsi kuo greičiau sudėlioti dėlionę bei įvardinti stilių.
Pamokoje gautos žinios leis kurti temines šukuosenas, šventinius ir karnavalinius įvaizdžius, stilizuoti ir šiandienos madai pritaikyti tam tikras detales bei šukavimo ar kirpimo technikas. Pamokoje juokavome, kad visi šukuosenų stiliai jau sukurti, dabar belieka tik juos išmaniai ir naujoviškai taikyti.
Mokytojoms, vedančioms integruotą pamoką, taip pat tenka pasiruošti. Svarbu aptarti bendrą pamokos tikslą, suderinti užduotis bei veiklas. Pamoka turi būti konstruojama taip, kad integracija atskleistų gerąsias dviejų skirtingų dalykų puses, o mokiniai gautų maksimalią naudą. Integruota pamoka skatina mokinius ir mokytojus plačiau žvelgti į ugdymo procesą, kūrybingiau derinti veiklas. Ši integruota pamoka leido mokinėms pasidžiaugti jau turimomis istorijos žiniomis, įgyti naujų kompetencijų, o mokytojas įgalino ieškoti žaismingų, bet tuo pačiu ir vertingų ugdymo ir bendradarbiavimo kelių.
Istorijos mokytoja metodininkė Edita Sėdaitienė
Kirpėjo specialybės profesijos mokytoja metodininkė Vaida Lukšienė
Integruota pamoka ,,Klientų aptarnavimas. Customer service“
2022 m lapkričio 11 dieną vyko integruota dalyko ir anglų kalbos pamoka KR22 ir KRt22 grupių mokinėms, kurios tema ,,Klientų aptarnavimas. Customer service“. Mandagus klientų aptarnavimas užsienio kalba yra svarbi kompetencija globaliame pasaulyje.
Šios pamokos tikslas – įtvirtinti pagrindinius posakius, frazes, žodžius realioje darbo situacijoje. Profesijos mokytoja Vaida Lukšienė priminė mokinėms psichologinius mandagaus kliento bendravimo aspektus,o mokytoja Jolita Vičkačkienė, rodydama youtube vaizdo įrašus, analizavo su mokinėmis įvairius posakius, žodžius, vartojamus kirpėjo darbe anglų kalba. Mokinės poromis imitavo realią situaciją, kuomet kirpėjas turi aptarnauti angliškai kalbantį klientą: pasisveikinti, išsiaiškinti, kokią procedūrą klientas norėtų šiandien atlikti.
Vienos pamokos metu, apjungiant kelis skirtingus mokomuosius dalykus (kirpėjo profesinio mokymo ir anglų kalbos), mokinės suvokė, kaip įgytas žinias galima pritaikyti darbe. Integruotoje pamokoje buvo susieti skirtingi mokomieji dalykai, atskleidę tam tikro dalyko praktinę reikšmę. Toks mokymas-veiksminga priemonė, kuri ugdo kritinį mokinių mąstymą, savarankiškumą ir atsakomybę už savo darbą, moko kompleksiškai spręsti problemas, logiškai mąstyti, skatina kūrybiškumą, formuoja bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
Siekiant integruoti mokomuosius dalykus, buvo būtinas tinkamas pasiruošimas, tikslingas planavimas. Pamoka atitiko pagrindinius šiuolaikinės pamokos kriterijus: buvo skelbiamas aiškus, suprantamai suformuluotas pamokos uždavinys, kuriama kūrybiška mokymo(si) aplinka, suplanuotos mokymo(si) veiklos, padedančios įgyvendinti iškeltą uždavinį. Taip pat ne mažiau svarbu buvo pritaikyti tinkamus mokymo metodus, įtvirtinti naują medžiagą veikiant praktiškai, suplanuoti įsivertinimą ir vertinimą pagal uždavinyje numatytus kriterijus.
Refleksijos metu mokinės teigė, kad integruotoje pamokoje praturtėjo jų žodynas, įgijo daug teorinių ir praktinių žinių, atliktos užduotys suteikė pasitikėjimo savimi. Džiaugėsi, kad pamoka buvo įdomi ir įtrauki, ugdanti savivaldžias kompetencijas.
„Geriausia komanda Zero Waste challenge 2022“
Lapkričio 3 d. tarptautinės parodos „Taste Vilnius HoReCa 2022“ metu profesinius mokymo centrus kvietė atskleisti talentus, pademonstruoti įgūdžius konkurse „Geriausia komanda Zero Waste challenge 2022“. Konkurso tikslai: tvarios virtuvės principai, atliekų kiekio mažinimas, virėjo mąstymo keitimas, pradedant nuo jaunosios kartos; ugdyti mokinių profesinį meistriškumą, profesinio pasirengimo motyvaciją bei skatinti profesijos mokytojų iniciatyvumą ir kūrybiškumą.
Konkursai į Lietuvos parodų ir kongresų centrą Litexpo sugrįžo po 4 metų pertraukos. Tokie konkursai, kai kartu dalyvauja ir mokytojas, Lietuvoje vyko pirmą kartą. Viso dalyvavo 6 komandos iš Vilniaus, Klaipėdos, Alytaus ir Marijampolės. Kiekvienos mokyklos komandą sudarė 2 mokiniai ir 1 mokytojas iš to paties profesinio mokymo centro.
Dviejų mokinių komanda turėjo pagaminti karštą (pagrindinį) patiekalą (6 porcijas), būtinai panaudojant alpinį šalvį, demonstruojant skirtingas žuvies gamybos technologijas, taip pat panaudojant pastarnokus, morkas bei laikantis tvarios virtuvės principų.
Mokytojas turėjo sunaudoti maksimaliai likučius, kad sukurtų amuse bouche (vieno kąsnio užkandis, 6 vnt.), suderindamas produktų skonius, atskleisdamas kūrybiškumą.
Konkurse dalyvavo Vilkaviškio skyriaus komanda: Blažaitienė Aušra Vm21V, Blažaitis Titas Vg22V ir vyr. profesijos mokytoja Urbšienė Lina. Komanda grįžo pasisėmusi patirties, naujų žinių, idėjų ir su gera nuotaika.
Dalinimasis patirtimi didinant profesinio mokymo patrauklumą
2022 m. lapkričio 10 d. projekto dalyviai ir Marijampolės PRC bendruomenė buvo pakviesta dalyvauti projekto dalyvių-mokinių- įspūdžių ir patirčių stažuotėse mugėje. Tai baigiamasis „Erasmus+“ programos mobilumo projekto „Atrask save Europoje“ sklaidos renginys. Jo metu automobilių mechaniko, kelininko, kirpėjo, apdailininko, virėjo profesijų mokiniai pristatė savo profesines, praktines patirtis, patobulintas asmenines, socialines kompetencijas bei pasidalijo kultūrine patirtimi. Vystymo skyriaus vedėja Monika Lunskutė pristatė projekto tikslus ir pasiektus rezultatus, įveiktus iššūkius ir tolimesnes galimybes.
Mugę atidarė automechaniko profesijos mokiniai, kurie pasidalino savo įgyta patirtimi Berlyne (Vokietijoje), kur praktiką atliko realiuose autoservisuose. Projekto dalyvis Modestas apibendrintai teigė: „Tai puiki galimybė ne tik įgyti naujų profesinių kompetencijų, patobulėti kaip asmenybei, bet ir „nugalėti baimes“ kaip pirmo skrydžio baimę, įrankių naudojimo baimę ar baimę pagyventi svetur, kitoje aplinkoje ar kitoje kultūroje“.
Kiti savo patirtį atskleidė kelininko profesijos mokiniai, atlikę tarptautinę praktiką Latvijoje, Daugpilio mieste. Jie pasidalijo nuveiktais darbais, išlavintais profesiniais įgūdžiais, patobulinta užsienio kalba bei didesniu pasitikėjimu savimi. Dalyvis Gustas teigė, jog tokia praktika padeda ne tik „įsijausti“ į suaugusio žmogaus gyvenimą ir ritmą, bet ir „pasimatavus“ profesiją nuspręsti savo ateities. būsimo darbo planus.
Kirpėjo profesijos mokinės savo įgūdžius tobulino saulėtoje Portugalijoje, Braga mieste. Praktiką atliko Esprominho Escola Profissional do Minho profesinėje mokykloje, kurioje išmoko naujų plaukų kirpimo ir dažymo technikų, šukuosenų formavimo bei plaukų priežiūros procedūrų, kurias pademonstravo praktinėse pamokose bendrakursiams mokykloje. Dalyvės Andrėjos teigimu, ,,džiaugiuosi tokia patirtimi, o didžiausią įspūdį man paliko Portugalijos kultūra, žmonių draugiškumas ir šiltas priėmimas mokykloje“.
Apdailininko profesijos mokiniai, grįžę iš stažuotės Tenerifėje (Ispanija), su bendruomene pasidalino įspūdžiais apie šiltajame krašte pamatytais apdailos ir statybos darbais, palygino darbo užsienyje ir Lietuvoje panašumus bei skirtumus. Įspūdingiausia Ispanijoje gamtos grožis, juodi smėlio paplūdimiai ir šiltas žmonių bendravimas. Dalyvis Gytis teigė, jog toks „ispaniškas“ gyvenimo ritmas jam labai patiko – niekur neskubėti, po pietų – „siesta“, kurios metu beveik visos parduotuvės ir kavinės yra uždaromos, o šeimininkai po vidurdienio valgio išeina popietiniam miegui.
Virėjo profesijos mokinės kartu su lydinčia mokytoja tobulino tarptautinius įgūdžius ir mokėsi naujų patiekalų gaminimo subtilybių Rygos turizmo ir kūrybinių industrijų technikume ( Tūrisma un radošās industrijas tehnikums) Latvijoje. Įdomi patirtis – saldainių gamyba iš pavasarį surinktų kankorėžių. Dalyvė Estrėja sakė, kad ,, rekomenduoju pasinaudoti ir kitiems bendraklasiams šia galimybe, nes tai puiki proga ir patobulėti, ir pamatyti naujas kultūras, susipažinti su kitos šalies tradicijomis.“
Visų dalyvių teigimu, įgyta patirtis papildė juos kaip asmenybes, suteikė didesnio pasitikėjimo savimi, išmokė punktualumo, atsakingumo, savarankiško finansinio raštingumo. Mokiniai patobulino gebėjimą bendrauti užsienio kalba, komandinio darbo ir kasdienio buitinio gyvenimo įgūdžius.
Sklaidos renginių metu dalyviai, pasidalindami įvairiausia patirtimi ir suteiktomis galimybėmis, motyvavo ir skatino išgirsti, padrąsinti būsimus stažuočių dalyvius. Po sklaidos renginio galima teigti, kad keičiasi požiūris apie save ir kitus, mokymo įstaigą, didinant profesinio mokymo patrauklumą visuomenėje.
Projektų vadovė Kamilė Koncevičiūtė
Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Netradicinė pamoka Marijampolės Tauro apygardos partizanų muziejuje
Lapkričio 11 dieną Gimnazijos skyriaus PBg21- 1 ir Vg22 grupės mokiniai dalyvavo istorijos ir lietuvių kalbos bei literatūros pamokoje netradicinėje erdvėje. Pamoka vyko Marijampolės Tauro apygardos partizanų muziejuje, ją organizavo Gimnazijos skyriaus mokytojos Edita Sėdaitienė ir Jurgita Schroeder.
Tauro partizanų muziejuje mus pasitikęs gidas pasakojo apie lietuvių tautos pasipriešinimą sovietų okupantams. „Ryžtas ir drąsa turi savo kainą, nes rezistentų kovose žuvo daugiau nei 30000 lietuvių“ – teigė muziejaus darbuotojas, išsamiai papasakojęs apie Tauro apygardos partizanų kovą. Muziejuje galėjome apžiūrėti daug reikšmingų ir įdomių eksponatų: partizanų vėliavą, išsaugotą net 75-erius metus, medinį kryželį, maldaknygę, rankraštinius partizanų tekstus, dienoraščius, laiškus. Apžiūrėdami ir komentuodami autentiškus partizanų naudotus daiktus, mokiniai galėjo geriau suprasti ne tik jų idėjas, bet ir elementarią buitį. Muziejininko pasakojimas nukėlė į tolimąjį Sibirą tremčių ekspozicijoje. Diskusija apie laisvės vertę užsimezgė prie tremčių žemėlapio, apžiūrint tremtinių išlaikytus ir muziejui perduotus jiems brangius daiktus. Vėliau pamoka tęsėsi prie partizanams i tremtiniams skirto memorialo, kur uždegėme žvakeles ir pagerbėme aukų atmintį tylos minute. Mokiniai skaitė partizanų eilėraščius, kurių klausant galėjai nusikelti į tuos kovų laikus, kada lietuviai dėl Lietuvos buvo pasiryžę paaukoti savo gyvybę. Pamokoje dalyvavusi mūsų mokinė iš Ukrainos kaip tik tuo metu gavo žinių iš artimųjų apie išvaduotą miestą, todėl partizanų kova simboliškai susisiejo su dabartiniais didvyriais, tebesikaunančiais už laisvę.
Mokinių teigimu, ši pamoka netradicinėje erdvėje buvo naudinga tuo, kad galima daugiau sužinoti apie mūsų tautos istorinę praeitį, taip pat geriau pažinti Marijampolę, jos istoriją ir lankytinus objektus. Partizanų muziejuje išgirstos istorijos leido mintimis nusikelti į tuos laikus, kai dėl tėvynės tūkstančiai lietuvių aukojosi, negalvodami apie savo asmeninę gerovę, o demonstravo ištvermę ir drąsą, priešindamiesi okupantams net dešimtį metų. Kiekvienas iš mūsų turėjome galimybę susimąstyti apie tai, ką mums reiškia meilė tėvynei ir pagalvoti apie tai, kaip turėtume pasielgti, jei Lietuvai iškiltų pavojus.
Jurgita Schroeder lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė
Edita Sėdaitienė istorijos mokytoja metodininkė
Edukacijose- ,,Maironio namų fragmentai“ ir ,,Kauno tautos: istorijos detektyvas“.
MPRC Gimnazijos mokiniai kartu su mokytojomis Edita Sėdaitiene, Jolita Vičkačkiene, Jurgita Schroeder jau keletą metų aktyviai dalyvauja Taptautiniame projekte MEPA („Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės“), kurio tikslas ugdyti jaunuosius europiečius, kuo daugiau sužinoti apie Europos Sąjungos istoriją ir dabartį, puoselėti ir skleisti europines vertybes. Todėl lapkričio 8 dieną gausus būrys Gimnazijos skyriaus mokinių (TRg22, Vg22, PBg22, KRg21-1 grupės) aplankė Europos kultūros sostinę – Kauną. Pagal kultūros pasą mokiniai dalyvavo net dviejose edukacijose- ,,Maironio namų fragmentai“ ir ,,Kauno tautos: istorijos detektyvas“.
KRg21-1, PBg22, Vg22 grupės mokiniai lankėsi Maironio namuose, kur nuo 1936 metų įsteigtas lietuvių literatūros muziejus. Čia mokiniai dalyvavo edukacijoje ,,Maironio namų fragmentai“. Muziejaus gidė iš pradžių supažindino su ekspozicija, vėliau pateikė mokiniams savarankiškas užduotis, kurias jie turėjo atlikti, pasiskirstę į keturias grupes. Poetas gyveno aštuoniuose šio namo antro aukšto kambariuose, kitose erdvėse vyko miesto renginiai, aktyviai veikė kultūrinės, religinės organizacijos. Edukacijos metu mokiniai gilinosi į Maironio asmenybę atskleidžiančius faktus, vėliau turėjo atsakyti į klausimus ir parengti išsamų pasakojimą. Daugelis užduočių buvo pakankamai sudėtingos, reikėjo prisiminti žinomus dalykus apie poetą, girdėtus pamokoje, o kai kuriuos atsakymus buvo galima tiesiog rasti, įdėmiau paanalizavus nuotraukas, paveikslus ir kitus muziejaus eksponatus. Mokiniai labai atsakingai atliko užduotis ir džiaugėsi galėdami sėkmingai dirbti komandoje.
TRg22 grupės mokiniai dalyvavo orientaciniame žaidime ,,Kauno tautos-istorijos detektyvas“. Visi ieškomi objektai buvo Kauno Vytauto prospekto ,,Ramybės“ parko prieigose. Orientacinio žaidimo tikslas – per pažintį su skirtingų tautų kultūros paveldu ugdyti mokinių kultūrinį sąmoningumą, toleranciją bei paskatinti mokinius plačiau domėtis ir tyrinėti daugiakultūrį miestą. Pagrindiniai žaidimo uždaviniai: įtraukti jaunuolius į gyvą skirtingų miesto tautų paveldo tyrinėjimą; sudominti įvairiais skirtingų tautų kultūros paveldo aspektais – religija, architektūra, gastronomija ir kt.; atskleisti skirtingų tautų paveldo svarbą ir reikšmę šiuolaikiniame mieste; ugdyti pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Žaidime komandos nariai turėjo surasti kelią iki objektų, atpažinti pastatus, istorines asmenybes nuotraukose, išspręsti kryžiažodžius ir kt. Per pusantros valandos grupės mokiniai turėjo sužinoti, kokios 5 tautos gyveno, dirbo ir kūrė bei turėjo įtakos Kauno kultūriniam, istoriniam gyvenimui. Mokiniai teigė, jog po žaidimo jie geriau pažino miesto daugiakultūrį paveldą, suvokė jo svarbą ir reikšmę.
Tai buvo kitokios pamokos netradicinėje erdvėje- įtraukios, suteikiančios galimybę mokiniams savivaldžiai mokytis, gilinti žinias ir tobulėti. Refleksijos metu mokiniai akcentavo, kad organizuotas darbas komandose ir grupėse leido pajusti pažinimo ir bendradarbiavimo džiaugsmą.
Parengė straipsnį:
Jurgita Schroeder lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė
Jolita Vičkačkienė anglų kalbos mokytoja metodininkė
Edita Sėdaitienė istorijos mokytoja metodininkė
Darbo stebėjimo vizitas Vokietijoje
2022 m. spalio 17 – 28 dienomis Marijampolės PRC Sektorinio praktinio mokymo centro vadovas Povilas Urbonas bei Statybos ir mechanikos skyriaus transporto priemonių remontininko profesijos mokytojas Saulius Barkauskas gilino profesines žinias darbo stebėjimo vizite Berlyne, Vokietijoje.
Vizito metu lankėmės realiose darbo vietose – vokiškuose autoservisuose bei naujų automobilių salonuose, susipažinome su praktinio mokymo organizavimu, galimybėmis ir įranga, personalo kvalifikacija, integracija ir struktūra, kaip skatinama mokinių motyvacija ir įtraukiama į mokymąsi. Labiausiai sudomino dualinio mokymo sistema, kurią sudaro dvi dalys: teorinė dalis profesinio mokymo įstaigoje ir praktinė dalis, užimanti didžiąją mokymosi dalį – įmonėje. Tokiu būdu mokiniai įgyja daug reikalingų praktinių įgūdžių, o įmonės gauna kvalifikuotus darbuotojus. Glaudus verslo ir švietimo įstaigų bendradarbiavimas leidžia patenkinti darbo rinkos poreikius. Jau ne vienerius metus kalbama apie dualinio mokymo sistemą Lietuvos profesinio mokymo(si) kontekste, tačiau praktinis jo įgyvendinimas ‒ vis dar fragmentiškas. Patirtis praplečia akiratį. Tad tiek administracinis, tiek ir pedagoginis personalas turėtų susipažinti su Europos gerosiomis praktikomis taikant šią sistemą. Tai verčia susimąstyti, jog galime mokyti kitaip.
Lankydamiesi motociklų gamykloje, susipažinome ir su naujų motociklų gamybos technologijomis, darbuotojų paruošimo ir integravimo į gamybą pagrindais. Didelį įspūdį paliko ir vizitas senų automobilių restauravimo įmonėse, kuriose stebėjome, kaip atliekami aukščiausios kvalifikacijos darbai, kokiais principais ir metodais naudojamasi, ruošiant automobilius vokiškai techninei apžiūrai.
Keliaujant po didžiulį miestą Berlyną, kuriame daugiau kaip 3,6 milijonų gyventojų, spėjome susipažinti su nuolat ten „verdančiu“ gyvenimu, puikiai išvystyta viešojo transporto infrastruktūra, skirtingomis kultūromis ir jų siūlomomis virtuvėmis. Gyvenimas Berlyno mieste vieniems gali atrodyti ramus, kitiems – beprotiškas ir siautulingas. Viskas priklauso nuo to, kokį miestą jūs pamatysite į jį atvykę pirmą kartą ir į kokį rajoną pateksite. Gyvenimas Berlyno mieste yra tikrai įdomus.
Gyvenant tokiame mieste, teko dar labiau pasimokyti laiko planavimo „subtilybių“, pagilinti anglų kalbos įgūdžius, išmokti keletą vokiškų frazių, komandinio darbo ir vadybinių/organizacinių kompetencijų.
Berlynas yra toks įvairus ir toks skirtingas, kad kiekvienas gali atrasti mėgstamą vietą.
Sektorinio praktinio mokymo centro vadovas Povilas Urbonas ir profesijos mokytojas Saulius Barkauskas
Šis straipsnis atspindi tik autorių nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
„Erasmus+“ programos projektas „Atrask save Europoje“.
Darbo stebėjimo vizitas Tenerifėje
Marijampolės PRC apdailininko specialybės profesijos mokytojai Audronė Mockienė ir Mykolas Kančys 2022m. spalio 15 d. – 26 d. lankėsi Ispanijoje, Tenerifės saloje, Puerto de la Cruz mieste.
Vykome į darbo stebėjimo vizitą, kurio metu domėjomės Ispanijos profesinio mokymo ir švietimo sistema, lankėmės mokymo įstaigose, IES Geneto ir IES Cruz Santa centruose, kuriuose domėjomės apdailininko profesija, mokymo ir mokymosi metodais, naudojomės technologijomis, apžiūrėjome praktikos vietas. Stažuotės metu tobulinome profesinius, socialinius ir komunikavimo anglų kalba įgūdžius. Lankydamiesi profesinėse mokyklose, stebėjome vykstančius praktinius mokymus, pasisėmėme metodinės patirties. Puerto de la Cruz mieste lankėmės įmonėje, kuri organizuoja ir atlieka miesto priežiūros, smulkius pastatų remonto darbus. Statybų aikštelėje susipažinome, kaip organizuojamas darbas, laikomasi darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų, kokios naudojamos statybinės medžiagos ir naujos technologijos. Stebėdami statybos objekte atliekamus darbus, aptarėme technologijų ypatumus jų klimato sąlygomis, esamus skirtumus, kuriuos galėsime analizuoti su mokiniais savo pamokose. Susitikome su Marijampolės PRC mokiniais, kurie tuo metu atliko profesinę praktiką ,,Alua Tenerife“ viešbutyje, susipažinome su jų praktikos vieta ir atliekamomis darbo užduotimis.
Kultūrinių ekskursijų metu geriau pažinome Tenerifę, aplankėme daug istorinių ir kultūrinių objektų. Puerto de la Cruz mieste, senojoje Tenerifės sostinėje La Laguną, stebėjome didingą architektūrą, miestelyje La Orotavą domėjomės pastatų architektūros stiliais ir įvairove. Aplankėme žymųjį Teidės ugnikalnį, esantį Teidės nacionaliame parke, kuris yra UNESCO Pasaulio paveldo sąraše, taip pat pietinę šalies pakrantę ir El Medano miestelį. Tenerifė yra turtinga nuostabia ir unikalia gamta, kvapą gniaužiančiu kraštovaizdžiu, šiltais ir draugiškais žmonėmis, gardžia ispaniška virtuve bei žydru „galingu“ vandenynu.
Darbo stebėjimo vizitas buvo vertingas ne tik profesinėmis žiniomis, bet kupinas gerų emocijų, saulėtos nuotaikos, optimizmo ir nuostabaus laiko.
Profesijos mokytojai Audronė Mockienė ir Mykolas Kančys
Šis straipsnis atspindi tik autorių nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
„Erasmus+“ programos projektas „Atrask save Europoje“.