Skip links

Centro bendruomenės ekskursija į Kėdainius

2018-06-28

Mokslo metus tradiciškai palydėjome bendruomenės kelione. Vykome į Lietuvos centrą, Kėdainių kraštą.

Lankėmės „Lifosos bendrovėje“, jos muziejuje, gamybinėse patalpose ir kilome  į „baltus kalnus“. Nuostabaus grožio „kalnai“ – tai gamybos atliekos – fosfogibsas. Šie „kalnai“ pradėti formuoti 1967 m., jų aukštis 80 metrų, kiekvienais metais jie papildomi 2 milijonais tonų fosfogibso.

Ekskursiją tęsėme pėsčiomis po Kėdainių senamiestį – Radvilų ir įvairių konfesijų miestą. Aplankėme miesto aikštes, Radvilų kriptą, šviesiąją gimnaziją, kuri įsikūrusi istoriniuose pastatuose, renesansinės arkos autentiškame kieme yra įspūdingas fonas ten vykstantiems gimnazijos renginiams. Jau 1647 m. šiai mokyklai suteiktas gimnazijos vardas. Jos įkūrėjas ir rėmėjas buvo kunigaikštis Jonušas Radvila.

Keliaudami link Krekenavos stabtelėjome Surviliškyje: kavinėje „Raganė“ degustavome penkių rūšių virtinukus ir aplankėme Č. Milošo senelio dvarą.

Krekenavoje lankėmės Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bazilikoje, kuri yra vienintelė Lietuvoje Romos Didžiosios Marijos bazilikos dukterinė šventovė, šimtmečius garsėjanti stebuklingu Dievo Motinos su Kūdikiu paveikslu. Daug įspūdžių paliko atnaujinta, interaktyvi regioninio parko lankytojų centro ekspozicija „Nevėžio senvagės įvairovė“, 30 m aukščio apžvalgos bokštas.

Paberžėje gidės dėka prisiminėme kapuciną Tėvą Stanislovą, jo nuveiktus darbus, gebėjimą bendrauti ir mokyti kitus džiaugtis gyvenimu.

Paberžėje vokiečių kilmės barono Stanislovo Šilingo dvare, statytame 1793 metais. įsikūręs 1863 m. sukilimo muziejuje. Šiame dvare dažnai pietaudavo ir tardavosi apie sukilimo organizavimą kunigas Antanas Mackevičius ir Stanislovas Šilingas. Jame radome daug liudijimų apie patriotizmą, narsą ir pasiaukojimą, apie unikalią vietos dvasią, apie šviesą skleidusius žmones.

Dėkojame ekskursijos vadovei Laimutei Guogienei už įdomią kelionę, o Centro bendruomenei linkime gražių, prasmingų vasaros atostogų.