Inovacijos, patirtys, bendradarbiavimas: įspūdžiai iš Estijos profesinės mokyklos


Kaip atrodo profesinis mokymas Estijoje? Kokiomis technologijomis naudojasi būsimieji specialistai? Atsakymus į šiuos klausimus gavome 2025 m. kovo 3-7 d. dalyvaudami darbo stebėjimo vizite Rakvere Ametikool profesinėje mokykloje. Tai buvo ne tik žinių gilinimo kelionė, bet ir įkvėpimo šaltinis ateities pokyčiams mūsų darbe.
Mūsų grupę sudarė projektų vadovė, padavėjų ir barmenų, apdailininko, transporto priemonių remontininko ir suvirintojo profesijų mokytojai. Vizito tikslas – susipažinti su Estijos profesinio mokymo sistema, technologijomis ir mokymo aplinka bei stiprinti tarptautinius ryšius ir bendradarbiavimą.
Vizito metu turėjome galimybę iš arti pamatyti, kaip organizuojamas profesinis mokymas Estijoje. Lankėmės specializuotose mokymo dirbtuvėse ir klasėse, susipažinome su modernia mokymo įranga, kuri naudojama ruošiant įvairių sričių specialistus. Ypatingą įspūdį paliko Rakvere Ametikool modernios praktinio mokymo erdvės, kuriose mokiniai įgyja realias darbo rinkai reikalingas kompetencijas.
Vizitas taip pat buvo puiki proga plėsti akiratį ir užmegzti naujus ryšius. Diskusijose su Estijos pedagogais aptarėme skirtingus mokymo metodus, jų privalumus ir iššūkius, palyginome švietimo sistemas ir pasisėmėme idėjų, kurias galėsime pritaikyti savo darbe.
Be profesinių žinių, praturtėjome ir asmeniškai – lavinome bendravimo užsienio kalba įgūdžius, stiprinome tarpkultūrinį suvokimą ir netgi turėjome galimybę pažinti Estijos kultūrą, jų tradicijas ir tai paliko neišdildomą įspūdį bei įkvėpė naujoms idėjoms bei iniciatyvoms.
Šis darbo stebėjimo vizitas neabejotinai prisidėjo prie profesinio tobulėjimo bei tarptautinio bendradarbiavimo stiprinimo, suteikė naujų idėjų ir įkvėpimo tolesniam darbui profesinio mokymo srityje.
Projekto dalyviai: Kamilė, Ornela, Giedrius, Vidas, Valius, Mindaugas
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga.